TwitterFacebook

ליקויי למידה

ליקוי למידה הוא מושג המקיף תחומים רבים: תחומי-השפה (שפת-החשיבה, השפה המדוברת, קריאה וכתיבה, שפה זרה) ארגון-המידע, זכרון, התארגנות, התמצאות במרחב ובזמן, התנהגות, הסתגלות, חברה, קשב וריכוז והתחום המוטורי (התנועתי).

אנשים שאינם מצליחים לפתח סגנון למידה יעיל בעצמם ואינם מצליחים ללמוד או להגיע להישגים מתאימים ליכולתם, ברוב המקרים סובלים מליקויי למידה. תלמידים ובוגרים בכל גיל יכולים להיות בעלי ליקויי-למידה.

כאשר יודעים מה הם הליקויים, ניתן לעקוף את הקשיים ולהתמודד עם הדרישות בבית-הספר, בעבודה, בבחינות כניסה ומיון באוניברסיטה. תלמידים שלא עברו אבחון, מוגדרים פעמים רבות, "עצלנים", "בעלי בעיות התנהגות", "חסרי-מוטיבאציה", "בעלי קשיי-ריכוז".

איתור הליקויים (הגדרת הקשיים) נעשה באמצעות אבחון ליקויי למידה.

הליקוי המוכר ולאו-דווקא הנפוץ, הוא דיסלקסיה = ליקוי קריאה ספציפי, אבל יש ליקויים אחרים (דיסגראפיה, דיסקלקוליה, דיספאזיה, ליקויי-קשב ועוד). הליקויים הללו ידועים ומוכרים למאבחני ליקויי-למידה, אנשי-מקצוע שהתמחו בתחום המיוחד של ליקויי-למידה.

(דר' נויה ספקטור)

קיימים גופים רבים המטפלים בודקים בוחנים ולומדים את כל הקשור בליקויי למידה.

להלן מובאים מספר קישורים שתוכלו להעזר בהם:

האתר של דר' אילנה מודלינגר – הגדרות של לקויי למידה, ההיסטוריה של המונח, קישורים מילון.

כישורי למידה – מרכז ארצי של יישומי הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית.

על דיסלקציה – סטאר מד, פורטל הבריאות הישראלי.

(רשימת הקישורים מתוך האתר של דר' אמנון טיל)

Leave a Reply

פורום תמיכה
תמיכה במייל
לאתר