שדרת התוכן >

כאב ביצים הוא לא סיבה להגיד כן!!!

אנחנו עדיין מאמינים שהבנים לא מוכרחים לדעת הכל על ההבדלים בין סוגי הטמפונים, וגם הבנות לא חייבות להתמחות ב"חלומות רטובים". אבל יש דברים שיום אחד תעשו ביחד. יחסי מין למשל. ואז יהיה חבל שלא תדעו הכל זה על זה, מכל הכיוונים האפשריים.

 

בפרק אחד מתוך "המדריך הישראלי למתבגרים 16-18" שכתבו טלי רוזין וד"ר עמוס בר בהוצאת זמורה ביתן.

 

אין עם מי לדבר

אם אתם מרגישים שחבל על הזמן, אין עם מי לדבר, שאין לכם חשק לדבר עם אף מבוגר (למרות שאתם יודעים שכולם עברו את גיל ההתבגרות), ושאתם די לבד עם עצמכם ועם השאלות שלכם- אם זה המצב, כדאי לכם להישאר איתנו ולהמשיך לקרוא כי יש לנו חדשות בשבילכם: אין לנו שום כוונה לשכנע אתכם לדבר עם מישהו. רוצים לפתור הכל לבד בעצמכם?בבקשה. בכמה מהדברים זה בהחלט אפשרי, וגם אם לא תצליחו לפתור אותם לבד- לא נורא. יחד עם זאת, התמודדות לבד איננה ערך עליון. מותר גם לבקש עזרה, מותר להתייעץ מידי פעם, אפשר לשאול וכדאי מאוד לאסוף מידע. השאלה היא רק ממי כדאי ללמוד ועם מי כדאי להתייעץ.

דרך ההסבר הזה ננסה להיות לכם לעזר. לא בסגנון אבא- אמא וגם לא כמו אחות בית הספר, אלא בצורה הכי פשוטה והכי ישירה: רק אתם וההסבר כאן. זהו. בלי אף מבוגר נוסף.

 

למה צריך בכלל הסבר?

משום שגם מגיל 16 ואילך לא חסרות התלבטויות. למשל, מתי מומלץ להתחיל לקיים יחסי מין? ואם אני לא ממש אוהבת אותו, האם כדאי להיכנס איתו למיטה או להעדיף להגיד לו לא? איך אני אדע שאין לה איידס? ומה עדיף- קונדום או גלולות?

בניגוד לספרים הקודמים בסדרה שהופנו לבנים לחוד ולבנות לחוד, הפעם החלטנו לפנות אליכם בלשון רבים: בנים ובנות ביחד.

אנחנו עדיין מאמינים שהבנים לא מוכרחים לדעת הכל על ההבדלים בין סוגי הטמפונים, וגם הבנות לא חייבות להתמחות ב"חלומות רטובים". אבל יש דברים שיום אחד תעשו ביחד. יחסי מין למשל. ואז יהיה חבל שלא תדעו הכל זה על זה, מכל הכיוונים האפשריים.

ידע יעזור לכם לא רק להתחלק באחריות אלא גם להתחלק בכיף. נער שיודע באמת איך בנויה בת זוגו ומה קורה לה בגוף במהלך החודש, יכול להיות חבר טוב יותר, עדין ומתחשב יותר, ובודאי מבין יותר. וזה עובד גם להפך: גם נערה שיודעת איך בנוי בן זוגה, הבחור, הופכת לחברה טובה יותר.

 

רגע לפני…

הרגע הזה, לפני שמתחילים, יכול לקחת גם כמה שנים. שום דבר לא בוער, אף אחד לא מחזיק סטופר ביד, ואין אף אחד בעולם שיוכל להגיד לכם מהו הגיל שבו כדאי להתחיל, כי אין דבר כזה.

ובעצם, על מה אנחנו בדיוק מדברים כשאנחנו אומרים "להתחיל"? להתחיל עם מה? להתאהב? להתחבק? להתנשק? לקיים יחסי מין? אנחנו מדברים על כל אחד מהדברים האלה לחוד, ועל כולם ביחד.

בדרך כלל זה מתחיל ברגש: התאהבות, אהבה, הרגשה של משיכה מינית. קיום יחסי מין הוא השלב האחרון בסולם המרגש הזה, וממש לא צריך למהר ולעבור את השלבים הראשונים.

לא כל הזוגות האוהבים מקיימים יחסי מין. אפשר להביע אהבה ולהרגיש נאהבים בהרבה דרכים אחרות. ישנם מבוגרים הנהנים מיחסי מין גם בלי להיות מאוהבים,אבל אצל רוב האנשים יש קשר הדוק בין אהבה ויחסי מין.

 

מתי מתחילים

ישנם אנשים המאמינים שיחסי מין הם ערך מקודש,וככזה יש לקיים אותו בין בני זוג נשואים בלבד.

ישנם אנשים המאמינים שקיום יחסי מין הוא ביטוי האהבה הכי אינטימי שיש, וככזה כדאי לקיים אותו רק במערכת זוגית ארוכת טווח המבוססת על יחסי כבוד ואמון.

יש הרבה סיבות טובות לדחות את התחלת קיום יחסי המין, ואין תשובה חד משמעית לשאלה "עד מתי". כדאי לחכות לשלב שבו תרגישו מבוגרים מספיק, אוהבים ואהובים מספיק , ובאמת רוצים. ולא,לא כולם באמת רוצים.

למרבה הצער,הרבה נערות ונערים מתחילים לקיים יחסי מין לא בגלל שהם באמת רוצים, אלא בגלל לחץ חברתי. לצורך העניין מספיק שבקבוצת בנים יש אחד שמתפאר שהוא "כבר עשה את זה" כדי להמריץ את שאר החבר'ה לעמוד בתחרות.

גם בקבוצת הבנות יכולה זאת שכבר "עשתה את זה "לנסות לשכנע את האחרות "שזה נורא כדאי". זה יכול להיות גם לחץ מהסוג הזוגי, שבו הצד הלוחץ הוא בדרך כלל הצד הזכרי.

 

איך יוצאים מהלחץ הזה?

דרך אחת, לפחות בכל מה שקשור בלחץ החברתי, היא לשמור על שקט ולא להשתתף בשיחות האלה.

אהבה בכלל ויחסי מין בפרט שייכים לחוויות הכי אינטימיות והכי פרטיות שיש, ומי שמכבד את עצמו ואת בן או בת הזוג שלו,פשוט לא מתחלק בחוויה האינטימית הזאת עם כל העולם.

כדי לא להיחשב צדקנים, מתחסדים או סתם לאלה שמחוץ לעניינים,אתם יכולים להגיד משהו כללי על עמדתכם בקול רם. משהו בסגנון: "לא איכפת לי מי עושה מה עם מי" או "מה שהם עושים זה עניינם". פעם אחת תספיק. אחר כך כבר לא יציקו לכם,אולי כי יכבדו את עמדתכם, ואולי כי חלק מהחברים שלכם אפילו ישתכנעו.

אם, משום מה, חשוב לכם שיחשבו שאתם כבר "מנוסים" אתם יכולים להימנע לגמרי מלדבר על העניין-לא לספר ולא להכחיש שמועות- ואז ייתכן בהחלט שמה שרציתם זה מה שיחשבו.

 

ואיך יוצאים מהלחץ הזוגי?

כדאי לזכור שכדי לקיים יחסי מין צריך לא רק שני אנשים, אלא שני אנשים שרוצים, מוכנים ומסכימים לעשות את זה. הצורך בהסכמה נכון לגבי כל הזוגות (כולל זוגות נשואים) ושני המינים (גם הוא יכול לא להסכים). יחד עם זאת, גם אם הסכמתם, מותר לכם להתחרט ולשנות את דעתכם בכל רגע.

הסכמה מלאה של שני הצדדים היא תנאי הכרחי בכל פעם מחדש, וברגע שצד אחד אומר "לא", הצד השני צריך להפסיק. אלה הם חוקי המשחק, וזהו גם החוק המשפטי.

 

ואם הוא לא מפסיק?

ישנם מיקרים שבהם צד אחד מנסה לשכנע (שלא לומר ללחוץ) את הצד השני, וזה קורה בדרך כלל מכיוון הבנים. רוב הבנים אמנם רגישים ומתחשבים, אבל ישנם כאלה שלא מקבלים את המילה "לא" בתור תשובה אפשרית.

גברבר כזה יכול להגיד לך משהו על זה שבגללך הוא סובל מכאבים. יכול להיות שאפילו יטרח להסביר לך שגבר מגורה (שיש לו זקפה) חייב להגיע לאורגזמה, אחרת יסבול ממה שמכונה "כאב ביצים".

האמת? יכול להיות שהוא באמת ירגיש חוסר נוחות, יש להניח שיחוש אכזבה (כי לאף אחד לא נעים להיות זה שמסרבים לו),אבל הוא יתגבר. את לא צריכה להזמין לו רופא, ובוודאי שלא להסכים לקיים איתו יחסי מין אם את לא רוצה. כאב ביצים הוא לא סיבה לא להגיד לא.

ובכלל להגיד "לא" זה אולי לא נעים, אבל גם בהחלט לא נורא. לקיים יחסי מין בלי רצון (או להגיד "כן" כשאת לא מתכונת לזה) יכול להיות נורא ועוד איך.

יש דרכי שכנוע שיכולות להישמע כמו סוג של מחמאות, אבל כולן, בסופו של דבר, הן סוג של סחיטה רגשית. משפטים כמו "אם היה איכפת לך ממני כמו שלי איכפת ממך, היית מסכימה" או "אם את אוהבת אותי תוכיחי" הם גם סוג של סחיטה רגשית.

אז ככה: כשלמישהו איכפת ממשהו אחר פירוש הדבר שהוא מכבד את רגשותיו. איכפת לך ממני? אז למה לא לכבד את רצונותיי? איך הכבוד הזה מסתדר עם הפעלת לחץ לעשות משהו שאני לא באמת רוצה?

ובעניין ההוכחות: לא רק שלא צריך להוכיח אהבה על-ידי קיום יחסי מין (כי יש עוד הרבה דרכים אחרות להוכיח אהבה), אלא שאסור בשום פנים ואופן לבקש סוג כזה של הוכחה.

 

ולסיום אזהרה.

אם כשאת אומרת "לא", תגובתו של הבחור הופכת לתוקפנית או לאלימה שימי לב והתרחקי ממנו. משפטים מסוג "את התחלת" או "את עשית לי את זה, עכשיו תסיימי", או מעשים המלווים באיזושהי הפעלת כוח, או כפייה, הם סימן חד משמעי וברור שאת מערכת היחסים הזאת כדאי לך לסיים מיד ולתמיד.

 

תודות לחברת אלף עד תו – על תרומתם הנדיבה בסריקת טקסטים והפיכתם לקבצי מחשב

חיפוש כתבה לפי נושא:
כתבות נוספות:

סם האונס

מדובר בסם שהיה בעבר נפוץ בארה"ב ועשה "עליה" ארצה. הסם מוכנס למשקאות של קורבנות תמימים וגורם להם להתמזמז ולקיים יחסי מין מבלי שהם מודעם למה

קרא עוד »

שלוש ארבע ולעבודה

דעו את זכויותיכם… גיל העסקה מותר במהלך שנת הלימודים15 שנה.גיל העסקה מותר במהלך חופשת לימודים14 שנה.שעות עבודה מותרות ביוםעד 8 שעות ביום (שבוע עבודה בן

קרא עוד »

פגיעה מינית- לאן פונים?

אונס, תקיפה מינית, הטרדה מינית, זכויות, ניצול מיני מסחרי. מרכז סיוע לנפגעיות אונס ותקיפה מינית מרכזי הסיוע מעניקים יעוץ ותמיכה טלפוניים, ליווי ראשוני למשטרה ו/או

קרא עוד »

תפריט נגישות

מהי הניידת הדיגיטלית?

אם כתבת משהו אישי, על כאב, התלבטות או כל דבר שמעסיק אותך, אז אנחנו שם..  באינסטגרם, טיקטוק, סטיפס, ASK. רואים, קוראים, מגיבים…